تور لبنان

دوشنبه 14 اسفند 1396
14:48
گروه شادی سفر

تور لبنان

7شب و 8 روز بیروت


پرواز ماهان


پنج شنبه هر هفته تا اطلاع ثانوی


خدمات تور لبنان :


اقامت همراه با صبحانه ، ترانسفر فرودگاهی ، راهنمای فارسی زبان ، بیمه مسافرتی


[ بازدید : 125 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترین زمان سفر لبنان | تور لبنان

دوشنبه 7 اسفند 1396
15:27
گروه شادی سفر

درباره لبنان

لبنان کشوری کوچک و کوهستانی در غرب آسیا و خاورمیانه و در کنار ساحل شرقی دریای مدیترانه است. واژه لبنان از واژه سامی «لبن» که اشاره به قله‌های سفید کوهستان‌های لبنان دارد، گرفته شده‌است. لبنان یکی از کوچک‌ترین کشورهای دنیاست که مساحتی حدود ۱۰۴۵۲ کیلومتر مربع دارد. بسیاری از مناطق آن کوهستانی است به جز مناطق ساحلی کم عرض و دره بقا که بخش مهمی از صنعت کشاورزی لبنان را تشکیل می‌دهد. تا قبل از جنگ داخلی ۱۹۹۰-۱۹۷۵ لبنان کشوری متمول در منطقه و پایتخت بانکداری جهان عرب محسوب می‌شد و تعداد زیادی توریست را جذب خود می‌کرد تا حدی که بیروت را به عنوان پاریس خاورمیانه می‌شناختند و همچنین به دلیل قدرت مالی بسیار لبنان را به عنوان سوئیس خاورمیانه می‌شناختند. پس از پایان جنگهای داخلی امروزه هم پذیرای توریست های زیادی از کشورهای مختلف می باشدبا نسیم شب پرواز همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درمورد لبنان در اختیار شما قراردهد:

درباره بیروت لبنان

بیروت شهری بندری است که بر روی دماغه‌ای کوچک و درکنار دریای مدیترانه قرار گرفته و بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور لبنان است. شهر بیروت در میانهٔ کرانه مدیترانه‌ای لبنان و بر روی یک شبه جزیره جای گرفته‌ است.

بیروت را پاریس خاورمیانه و عده ای عروس خاورمیانه لقب داده اند، لقبی که هر مسافری آنرا تایید می کند ، مجسمه های این شهر و سنگ فرش های خیابان ، سبک متفاوت زندگی در کـنار یکدیگر و تاریخی که هزاران قصه از آن بیرون آمده، می تواند کمی شباهت را توجیه کـند. به تمام این ها هم جواری آب های مدیترانه را هم اضافه کنید.


بهترین زمان سفر به لبنان

بهار و پاییز بهترین زمان سفر به لبنان می باشد ، بهــــار در بیروت از بقیه فصل ها با روزهای طولانی با آفتـــاب ملایـم و گلهای رنگارنگ و شب های خنک با دریایی آرام دوست داشتنی تر است .

تور لبنان

تابستان ها میزان رطوبت و گرمای هـوا بالا میرود . زمستان بیشترین میزان سرما و بارندگی را دارد،اما از آخرین باری که در بیروت برف آمده بیشتر از شـــــصت سال می گــذرد. پـــــس خیال تان راحت باشد،در سردترین روزهای سال هم به لباس های خیلی گرم احتیاج نـدارد.


[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تور لبنان | بلیط لبنان

چهارشنبه 2 اسفند 1396
10:41
گروه شادی سفر

مجری تخصصی تور های نوروزی با بهترین کیفیت و قیمت ها


شادی سفر ، شادترین سفر


بلیط لبنان | تور لبنان | تور لبنان نوروز


شادی سفر | 88993177-021


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تور لبنان

يکشنبه 29 بهمن 1396
16:06
گروه شادی سفر

سفر به عروس خاورمیانه پاریس کوچک ( لـــبنـــــان)


خاص باشید و خاص سفر کنید


تنها مجری مستقیم تور لبنان با بهترین کیفیت و قیمت ها


تور لبنان / بلیط لبنان / تور لبنان نوروز


شادی سفر | 88993177-021


[ بازدید : 157 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

غذاهای لبنان

چهارشنبه 18 بهمن 1396
16:02
گروه شادی سفر

لبنان را به خاطر خوراکی های خوشمزه و متنوع آن می شناسند. افراد زیادی فقط برای لذت بردن از خوراکی ها و گذران اوقات خوش که بخش جدایی ناپذیری از مصرف غذاهای دلپذیر است، به این کشور سفر می کند. اما هنگامی که درباره ی «غذاهای لبنانی» می خوانید، اول از همه چه چیزی به ذهن شما می آید؟ اگر تبوله و کباب اولین گزینه ها هستند، ما شما را مقصر نمی دانیم چرا که این غذاها به شکلی شاخص با لبنان گره خورده اند اما غذا در لبنان خیلی متنوع تر از این حرفهاست و فقط در باربکیو خلاصه نمی شود. در این مطلب قصد داریم 7 غذایی را به شما معرفی کنیم که معمولا از دید گردشگران پنهان می ماند.


Kousa bi banadoura

این غذا کدویی است که شکم آن با گوشت و برنج پر می شود. این کدوها سپس در سس گوجه پخته می شوند که داخل آن مواد دیگری مانند پیاز، سیر و نعناع خشک نیز اضافه می شود. گاهی اوقات بادمجان های شکم پر نیز در کنار این کدوها با همین مواد داخلی پخته می شوند. یکی دیگر از ورژن های این غذا بادمجان پخته شده در ماست عربی می باشد.



Shish barak

این غذا که احتمالا از عثمانی ها تاثیر گرفته، از کیک های کوچک گوشتی تشکیل شده که در ماست ترش و با پیاز، سیر و گشنیز پخته می شوند. در هنگام سرو شدن این سوپ روی ترکیبی از برنج و عدس ریخته می شود.



Warak enab

دلمه برگ مو یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای لبنانی است. این غذا در تعطیلات مذهبی مانند عید یا تعطیلات عید پاک سرو می شود. اما در برخی از خانه ها نیز این غذا پای ثابت منوی غذا است. یکی از دلایل حضور کمتر این غذا در منو، به دلیل پر زحمت بودن مراحل تهیه ی آن است. ابعاد برگ های مو باید به اندازه ی مشخصی باشند، سپس به مقدار کافی مواد (برنج و گوشت) داخل آنها قرار گرفته، پیچیده شده و یک شب پخته می شوند. این رول های کوچک را در مخلوطی از عصاره ی لیمو و روی لایه ای گوشت و استخوان می پزند که تمام این مسائل باعث خاص شدن این غذا می گردد.


Kibbeh

خام، کبابی، سرخ شده یا به صورت خورش، هیچ چیز لبنانی تر از کیبه نیست. پایه ی این غذا از گوشت، پیاز و ریحان تشکیل شده است. این غذا هنگامی که خام سرو می شود، تمامی محتویاتش روی یک بشقاب پخش شده و با نان پیتا خورده می شود. اگر کبابی یا سرخ شده باشد، مواد به شکل گنبدی در آمده و با گوشت بیشتر و فلفل چیلی پر می شوند. مدل خورشتی این غذا درست مانند خورش کوفته قلقلی می شود.


Batata bi kezbara

این خوراکی پیش غذایی کوچک است که از قطعات سرخ شده ی سیب زمینی تشکیل شده که با گشنیز و گاهی اوقات چیلی طعم دار می شود. برای برخی از محلی ها این غذا بسیار خوشگوار است و روزی یک بشقاب از آن را در وعده ی ناهار میل می کنند. این غذا معمولا با نان پیتا و به همراه چنگال خورده می شود.


Lahm bi ajeen

شاید یکی از نان های خوشمزه در لبنان و مخصوصا تریپولی، Lahm bi ajeen باشد. آنچه این غذا را از همتای خود به نام Safiha متمایز می کند روش طبخ گوشت است. این گوشت در ابتدا با پیاز، نعناع و سپس با تاهینی، جعفری و رب انار پخته شده و در نهایت روی خمیر پخش شده و پخته می شود. این غذا را معمولا به عنوان پیش غذا سرو می کنند اما گاهی اوقات و در موقعیت های خاص به شکل غذایی کامل قابل خوردن است.

مجری مستقیم تور لبنان با بهترین کیفیت و قیمت ها | شادی سفر 88993177-021

سرخ شده ی همه چیز!!

لبنانی ها تمایل زیادی دارند که همه چیز را سرخ کنند. از سبزیجات تا گوشت و مرغ، همه چیز را می توان در روغن فراوان سرخ کرد. از جمله رایج ترین غذاها می توان به گل کلم یا بادمجان سرخ شده اشاره کرد؛ برخی از خانم های خانه دار ورژنی از این غذا را تهیه می کنند که متشکل از گل کلم، بادمجان و سیب زمینی سرخ شده بوده و معمولا آن را با نان پیتا میل می کنند. همین غذا را می توان در جشن های مختلف به عنوان پیش غذا نیز سرو کرد.


[ بازدید : 173 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کشور کانادا

شنبه 7 بهمن 1396
10:53
گروه شادی سفر

مساحت: 9،984،670 کیلومتر


جمعیت : 35،000،000 نفر


زبان رسمی: انگلیسی-فرانسوی


پایتخت: اتاوا


بزرگترین شهر: تورنتو


نخست وزیر: جاستین ترودو


نوع حکومت: پارلمانی


واحد پول: دلار کانادا


اختلاف ساعت با ایران: 8:30


کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان (فدرال) و یازده مرکز اداری و سه قلمرو تشکیل شدهاست. این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده است. کانادا با مساحت ۹٫۹۸ میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. از نگاهی دیگر کشور کانادا ۶ برابر ایران و ۴۰ برابر کشور انگلیس است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، بلندترین مرز زمینی در جهان است. بخش زیادی از خاک کانادا به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است.


ساختار حکومت در کانادا از پادشاه یا ملکه بریتانیای کبیر، دولت محوری فدرال، دو مجلس سنا و عوام، دولتهای ایالتی و فرماندار کل که به عنوان نماینده ملکه الیزابت (یا به طور کلی پادشاه) ایفای نقش میکند، تشکیل شدهاست. رأی دهندگان کانادا و شهروندان نیز در قاعده این هرم قرار میگیرند. پادشاه کشور کانادا ملکه الیزابت دوم است که قانون به امضا و به نام او رسمیت و ضمانت اجرایی مییابد. این کشور با دارا بودن ۱۰ استان و ۳ ناحیه توسط دولتهای مستقل از هم اداره میشود، که در مجموع زیر پوشش دولت فدرال قرار گرفته و کانادای متحد را پدید آوردهاند. مهمترین استان از لحاظ اقتصادی و سیاسی، استان انتاریو میباشد که شهرهای تورنتو و اتاوا در آن قرار دارد. کبک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووااسکوشیا، اونتاریو، جزیرهٔ پرینس ادوارد و ساسکاچوان استانهای این کشور هستند. ۳ قلمروی آن خطهٔ شمال غرب، نوناووت و یوکان است. این کشور از غرب و شرق به اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی و قاره شمالگان محدود میشود و از جنوب و شمال غرب با ایالات متحده آمریکا همسایهاست.


هرچند کانادا پس از روسیه بزرگترین کشور جهان است، اما جمعیت آن تنها حدود یک پنجم جمعیت روسیه میباشد. نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی آن، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی میکنند. پرجمعیتترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو، مونترآل و ونکوور میباشند. جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا ، بالغ بر سی و پنج میلیون نفر است.

تور لبنان | شادی سفر

نزدیکی جغرافیایی این کشور به آمریکا سبب شده تا روابط اقتصادی کانادا و آمریکا بسیار گسترده باشد، به گونهای که آمریکا و کانادا بزرگترین رابطه اقتصادی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. این کشور تا سال ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه بود. در این سال انگلیس کنترل آن را در دست گرفت. در قرن نوزدهم کانادا استقلال یافت.


پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است، محلی که در آن مجلس فدرال کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او یک کانادایی است که به صورت تشریفاتی رئیس مملکت است و به عنوان نمایندهٔ ملکه الیزابت دوم در کانادا زندگی میکند.

ویزای کانادا

حدود 400،000 فارسی زبان در شهر های مختلف کانادا زندگی میکنند.


[ بازدید : 193 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پنجشنبه 28 دی 1396
11:18
گروه شادی سفر

تاريخچه شهر بيروت به 5000 سال قبل بر ميگردد، در كاوش ها وحفري هاي انجامشده در مركز اين شهر بقاياي مربوط به فينيقي ها ، هلني ها ، رومي ها ، امپراطوري بيزانس ، اعراب ، جنگهاي صليبي و عثماني ها پيدا شده است كه نشان دهنده اهميت اين شهر از گذشته تا به امروز بوده است.

در 140 قبل از ميلاد در نبردي ميان روميان و سلوكيان اين شهر از بين رفت و مجددا توسط هلني ها با طرح جديدي ساخته شد و به لوديه كنعان شهرت يافت. بعد از آن بيروت به تصرف اعراب درآمد و در دوران جنگهاي صليبي اين شهر تحت تصرف پادشاه اورشليم قرار داشت كه پس از جنگ با صلاح الدين ، قصري بنام لبلين (مشتق نام لبنان) در اين شهر ساخته شد.

در اوايل قرن هفتدهم ميلادي اين شهر به تصرف امپراطوري عثماني درآمد و بعد از آن مورد توجه امپريالستهاي اروپا و به طور خاص فرانسه قرار گرفت.

در سال 1943 با استقلال لبنان اين شهر پايتخت كشور لبنان شد.


بیروت مركز مد منطقه است، با طراحان لباس نامداری كه با بهترین‌های جهان رقابت می‌كنند. الی ساب ، باسیل سودا ، پیر كاترا و روبرت ابی‌نادر از جمله این طراحان هستند. مركز خريد الحمرا(Alhamra) و اشرفيه (Ashrafiah) دو مركز خريد براي تهيه اين لباسها هستند.

از مراكز خريد ديگر مي توان فروشگاه ای بی سی (ABC) را نام برد كه از لوکس ترین فروشگاه های بیروت می باشد. تمامی اجناس این فروشگاه ارجینال و گرانقیمت هستند.

فروشگاه های دیسکاوری و الدرادو (Discovery and El Dorado) از دیگر فروشگاه های زنجیره ای بیروت می باشد. این فروشگاه ها دارای اجناس ارجینال کمتری هستند اما از قیمت های مناسبی برخوردار می باشند.


فرهنگ و ساختار شهر بيروت تحت تاثير يسياري از فرهنگها و تمدنهاي مختلف مانند يوناني ها ، رومي ها ، اعراب ، تركهاي عثماني و فرانسوي ها تكامل يافته است بطوريكه دانشگاه حقوق در مركز شهر بيروت يكي از قديمي ترين اماكن و مركز مطالعات حقوقي امپراطوري روم شرقي بوده است.

ويرانه هاي مركز شهر بيروت شامل هفت لايه تمدن است و اين امر سبب شده كه اين شهر مركز فرهنگ و تمدن لبنان باشد.

مناطق بيروت شامل محله هاي ناهمگن است بطوريكه شرق آن شامل جمعيت غالب مسيحي با اقليت مسلمان و غرب آن داراي جمعيتي با اكثريت مسلمان و اقليتي مسيحي مي باشد همچنين جنوب اين شهر اين شهر كه شامل جمعيتي است كه اكثريت آنها مسلمانان شيعه هستند.

تور لبنان

از جاذبه هاي توريستس اين شهر ميتوان غار جعیتا را نام برد كه يكي از نقاط گردشگري بيروت و در ليست بازديد هر خارجي به محض ورودش به بيروت وجود دارد. اين غاردر 18 كيلومتري شمال اين شهر واقع شده است و در ميان كوه هاي سرسبز و چشم اندازي زيبا قرار گرفته است. غار جعیتا در دو طبقه با نام غار علیا و غار سفلی یا غار آبی است. برای رفتن به غار علیا باید سوار تله کابینی شد که از میان جنگلی زیبا میگذرد و عبور رودخانه ای از میان این جنگل تله کابین سواری را دل انگیز می کند.

از مكانهاي ديگر اين شهر صخره های روشه است. این صخره ها از نمادهای کشور لبنان هستند و در غربی ترین نقطه بیروت جای دارند که به آنها صخره عشاق هم میگویند . تعدادی از عشاق از بالای این صخره ها خودشان را به آب انداختند که مستقیما منجر به مرگشان شده.

تور لبنان نوروز

مكان ديگر منطقه گردشگری حریصا است. این منطقه در ارتفاعات بالای کوه ، روبروی دریای مدیترانه قرار دارد. شهرت این منطقه به خاطر وجود مدفن سیده لبنان یا همان بانوی مذهبی می باشد . یادبود بانوی لبنان بر سر مزارش ، مجمسمه ای بلند بالاست که از کیلومترها دورتر قابل رویت می باشد. در منطقه ی حریصا 4 تا 5 کلیسای دیگر نیز وجود دارد . لذت دیدن دریایی آرام و آبی از حریصا وصف نشدنی است .برای رسیدن به این منطقه تله کابینی تعبیه شده است که مسافران را از منطقه ای تقریبا کنار آب به بالای کوه می رساند که این خود نیز از زیبایی های بیروت است .

مسجد حضرت محمد (ص) و مزار نخست وزیر فقید لبنان ، رفیق حریری از دیگر مکان های دیدنی بیروت می باشد . این مسجد و مزار در منطقه غربی بیروت و نزدیک میدان ساعت قرار دارد . این مسجد توسط رفیق حریری ساخته شده و مزارش هم در آن قرار دارد .

میدان ساعت اصلی ترین میدان لبنان به حساب می آید . این میدان در وسط خیابانی پر از کافه و رستوران قرار گرفته است . این خیابان به پاریس کوچولو معروف است. معمولا در این خیابان تا نیمه های شب غذا به همراه موسیقی زنده سرو می شود . کلیسایی معروف در کنار میدان ساعت قرار دارد.


در بیروت سسیتم حمل و نقل عمومی درون شهري بر پايه تاكسي هاي اختصاصي است. در اين شهر تعداد قابل ملاحظه اي تاكسي در تردد است. تاكسي ها به دو دسته تقسيم مي شوند، تاكسي هاي لوكس كه البته بسيار گران هستند، براي يك مسير عادي حدود ۷ دلار مي گيرند. نوع ديگر تاكسي بنزهاي قديمي است كه با قيمتي ارزانتر و البته بسيار اهل چانه بوده و با هر مسافري قيمت را طي مي كنند. خطوط اتوبوسراني شهر بسيار محدود است. چون خيابان هاي باريك شهر اجازه تردد را به اتوبوسها نمي دهد.


[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ویزای شینگن

پنجشنبه 28 دی 1396
11:16
گروه شادی سفر

ویزای شینگن یک مدرک معتبر است که از طرف مقامات مربوطه به افرادی که می‌خواهند از کشورهای عضو شینگن دیدار کنند، داده می‌شود. منطقه شینگن از ۲۶ کشور تشکیل شده است که به شهروندان خود اجازه می‌دهد تا در این منطقه همانند یک کشور واحد به‌راحتی دیدن کنند. از ۲۶ کشور عضو شینگن، ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۴ کشور عضو تجارت آزاد در اروپا هستند.


منطقه شینگن بیشتر کشورهای اروپایی را شامل می‌شود به‌جز انگلستان، و کشورهای رومانی، بلغارستان، کرواسی، قبرس و ایرلند به‌زودی به این منطقه وارد می‌شوند. بااین‌حال کشورهایی مانند نروژ، ایسلند، سوئیس و لیختن‌اشتاین، بااینکه جز اتحادیه اروپا نیستند، اما عضو شینگن هستند و به سیاست رفت‌وآمد آزاد در این منطقه احترام می‌گذارند.


کشورهای عضو منطقه شینگن


اتریش

بلژیک

جمهوری چک

دانمارک

استونی

فنلاند

فرانسه

آلمان

یونان

مجارستان

ایسلند

ایتالیا

لیتوانی

لتونی

لوکزامبورگ

مالت

هلند

نروژ

لهستان

پرتغال

اسلواکی

اسپانیا

سوئد

سوئیس

لیختن‌اشتاین

چه کسی به ویزای شینگن نیاز دارد؟

افرادی که در شهرهای غیر عضو شینگن زندگی می‌کنند برای وارد شدن به این منطقه باید ویزای شینگن اخذ کنند. البته استثناهایی هم وجود دارد: برخی از کشورهای غیر عضو منطقه شینگن برای وارد شدن به این کشورها به ویزای شینگن نیاز ندارند.


مدارک موردنیاز برای درخواست ویزا

فردی که می‌خواهد به کشورهای عضو شینگن سفر کند باید از کنسولگری یا سفارت درخواست ویزا کند. برای سفر به این کشورها هم مانند کشورهای دیگر مدارک خاصی موردنیاز است.


انواع ویزای شینگن

با توجه به دلیل شما برای سفر به این کشورها ویزاهای مختلفی وجود است.


ویزای شینگن Uniform USV


ویزای Uniform برای سفر به یکی از کشورهای عضو شینگن صادر می‌شود و فرد می‌خواهد در کشور مقصد هر شش ماه یک‌بار به مدت حداکثر ۹۰ روز اقامت داشته باشند و یا دادوستد کنند. بر اساس دلیل سفر، این نوع ویزا تمام سه طبقه‌بندی “A”، “B” و “C” را شامل می‌شود.


ویزای معتبر منطقه‌ای محدود (LTV)


این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد تا تنها به کشوری که ویزا خواسته سفر کنید و یا زمانی که فرد هنگام ویزا گرفتن کشورهای خاصی را عنوان کند و تنها بخواهد به آن کشورها سفر کند به او داده می‌شود. این ویزا برای سایر کشورهای عضو و غیر عضو شینگن معتبر نیست.


ویزاهای ملی


ویزای ملی گروه “D” به افرادی تعلق می‌گیرد که تصمیم می‌گیرند در یک کشور خاص عضو شینگن اقامت داشته و کار یا تحصیل کنند. این ویزا مخصوص افرادی است که برای یک دلیل خاص به یکی از کشورهای شینگن سفر کرده و سپس می‌خواهند به کشور خود بازگردند.


هزینه ویزای شینگن


هنگام درخواست ویزای شینگن باید یک هزینه غیرقابل‌بازگشت را پرداخت کنید. نوع ویزا، سن متقاضی و موارد دیگر، در تعیین این هزینه نقش دارند.


هزینه معمول


ویزای ترانزیت فرودگاه- ۶۰,۰۰ یورو

ویزای اقامت کوتاه‌مدت، کمتر از ۹۰ روز- ۶۰,۰۰ یورو

ویزای اقامت بلندمدت، بیش از ۹۰ روز- ۹۹,۰۰ یورو

بیمه ویزای سفر به شینگن


هر فردی که به کشورهای عضو شینگن سفر می‌کند، چه در قالب گردشگر شخصی یا گروهی و یا برای کارهای تجاری، و باید ویزا دریافت کند، موظف است بیمه سفر خریداری کند که تعداد روزهای اقامت در منطقه شینگن را مشخص نماید. این بیمه باید در طول سفر معتبر بوده و او را حمایت کند. کمترین هزینه‌ای که بیمه باید برای فرد تقبل کند، ۳۰,۰۰۰ یورو است!


سؤالات رایج

ویزای شینگن چیست؟


ویزای شینگن توسط یکی از کشورهای عضو شینگن صادرشده و به فرد اجازه می‌دهد تا در کشورهای عضو شینگن، که شامل کشورهای اتحادیه اروپا و تجارت اروپا هستند، آزادانه سفر کند.


نقش انجمن تجارت آزاد اروپا چیست؟


انجمن تجارت آزاد اروپا شامل ۱۰ واردکننده از ۹ کشور اروپایی (اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس و انگلستان) است. این انجمن در سال ۱۹۸۷ توسط قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین واردکنندگان تشکیل شد و در سال ۱۹۹۰ به‌طور رسمی تأیید شد. این انجمن در هلند برپا شد و فرم‌های آن به زبان هلندی است.


انجمن تجارت آزاد اروپا با اتحادیه اروپا چه تفاوتی دارد؟


درحالی‌که انجمن تجارت آزاد اروپا شامل ۱۰ واردکننده از ۹ کشور اروپایی (اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس و انگلستان) است، اتحادیه اروپا از اغلب کشورهای اروپایی تشکیل‌شده (۲۸ کشور) که از طریق یک واحد پول رایج به نام یورو، در اقتصاد جهان نقش واحدی دارند.


با دریافت ویزا تا چه مدت می‌توان در منطقه شینگن اقامت داشت؟


بر اساس نوع ویزایی که از سفارت یا کنسولگری دریافت نموده‌اید و بر اساس دلیل شما برای سفر به این منطقه، با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستید. بزرگ‌ترین محدودیت این است که پس از ورود به این منطقه هر شش ماه یک‌بار فقط می‌توانید ۹۰ روز اقامت داشته باشید.


در چه شرایطی می‌توان برای دریافت ویزای شینگن درخواست نمود؟


هر فردی که بتواند مدارک موردنیاز را تحویل داده و برای اقامت در این منطقه سرمایه و پول کافی داشته باشد، می‌تواند برای دریافت ویزا اقدام کند.


هر نوع ویزا مناسب چه فردی است؟


بر اساس دلیل و نوع سفرتان سفارت یا کنسولگری سه نوع ویزا را به شما معرفی می‌کند.


ویزای Uniform برای سفر به یکی از کشورهای عضو شینگن صادر می‌شود و فرد می‌خواهد در کشور مقصد هر شش ماه یک‌بار به مدت حداکثر ۹۰ روز اقامت داشته باشند و یا دادوستد کنند.

این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد تا تنها به کشوری که ویزا خواسته سفر کنید و یا زمانی که فرد هنگام ویزا گرفتن کشورهای خاصی را عنوان کند و تنها بخواهد به آن کشورها سفر کند به او داده می‌شود. این ویزا برای سایر کشورهای عضو و غیر عضو شینگن معتبر نیست.

ویزای ملی گروه “D” به افرادی تعلق می‌گیرد که تصمیم می‌گیرند در یک کشور خاص عضو شینگن اقامت داشته و کار یا تحصیل کنند. این ویزا مخصوص افرادی است که برای یک دلیل خاص به یکی از کشورهای شینگن سفر کرده و سپس می‌خواهند به کشور خود بازگردند.

ویزای شینگن Uniform چیست؟


براساس نوع سفر ویزای Uniform دو طبقه‌بندی “A” و “C” را شامل می‌شود.


طبقه‌بندی “A” مخصوص ویزای ترانزیت فرودگاه است که فرد برای سفر به منطقه شینگن مجبور است در فرودگاه یک کشور غیر عضو شینگن خط هوایی خود را عوض کند و یا تغییر خط هوایی به کشور موردنظر خود که عضو شینگن است وارد شود.

طبقه‌بندی “C” مخصوص ویزای کوتاه‌مدت است که به فرد اجازه می‌دهد تا بر اساس اعتبار ویزا در مدت کوتاهی در یک کشور عضو شینگن اقامت داشته باشد.

کدام کشورهای غیر عضو شینگن به دارندگان ویزای شینگن اجازه ورود می‌دهند؟

ویزای شینگن

۱۹ کشور که عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن نیستند، به دارندگان ویزای شینگن اجازه می‌دهند تا به کشورشان وارد شوند. بنابراین برای ورود و اقامت موقت در این کشورها به ویزای ملی نیازی نیست.


برنامه سفر برای درخواست ویزا به چه صورت است؟

وقت سفارت شینگن

برنامه سفر یک سند تأییدشده است که برنامه سفر یک پرواز خاص را نشان می‌دهد.


[ بازدید : 165 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درباره کشور کانادا

پنجشنبه 28 دی 1396
11:15
گروه شادی سفر

درباره کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ دنیا با 9 میلیون کیلومتر مربع وسعت و ۳۳ میلیون نفر جمعیت، یکی از زیباترین کشورهای جهان می باشد. پایتخت این کشور اتاوا و بزرگ ترین شهرهای آن به ترتیب تورنتو، مونترال و ونکوور می باشند.

ویزای کانادا

تورنتو با ۵.۵ میلیون نفر جمعیت بزرگ ترین شهر کانادا است. مونترال مرکز ایالت کبک، بزرگ ترین شهر فرانسوی زبان جهان پس از پاریس می باشد. ونکوور در غرب کانادا زیباترین و بهترین شهر جهان به انتخاب سازمان ملل متحد است. اکثر شهرهای پر جمعیت کانادا در حاشیه ۲۵۰ کیلومتری مرز این کشور با ایالات متحده آمریکا واقع گردیده اند. سطح بالای زندگی، آمار پائین جرم و امنیت بالا، آموزش رایگان تا عالی ترین سطوح، بیمه درمانی فراگیر،‌ طبیعت زیبا و ترکیب چند فرهنگی کانادا، زمینه بسیار مناسبی را برای شروع یک زندگی جدید بدون هرگونه تبعیض از نظر نژاد، ملیت، مذهب و جنسیت فراهم نموده است.

وقت سفارت کانادا

چرا به کانادا مهاجرت کنیم ؟

• در مقایسه با بیشتر کشورها شما می توانید در هر زمان و حتی در مرکز شهرهای بزرگی چون تورنتو، ونکوور، کلگری و اتاوا احساس امنیت کنید.

• کانادا اقتصاد پایدار و مستحکمی را بنا کرده است. بیشتر مشاغل در کانادا این امکان را فراهم می کنند که درآمد شما هزینه های زندگی را پوشش دهد و شما احساس امنیت کنید.

• حتی اگر شما، شغل خود را از دست دهید هیچ گاه تنها نیستید. برنامه ها و واحدهای درسی بسیاری تحت پوشش دولت وجود دارند که به شما کمک می کنند خودتان را پشتیبانی کنید و سریع شغل دیگری را بیابید.

• کانادا دارای سیستم مراقبت های پزشکی رایگان می باشد.

• برخلاف بسیاری از کشورها، کانادا تسهیلاتی را برای ساکنانش تدارک دیده است و این تسهیلات تحت پوشش دولت می باشند.

• کانادایی ها از یک محیط آرام و با ثبات بهره مند هستند. مهم ترین دارایی کانادایی ها خانواده و خانه های آنها می باشد.

• کانادا یک کشور به تمام معنا چند فرهنگی است و هیچ کس به خاطر ن‍‍ژاد، زبان و دینش بر دیگری برتری ندارد.

• کانادا کشوری کاملا گسترده و باز برای کارآفرینان می باشد.

• پایه گذاری یک حرفه تجاری در کانادا آسان است؛ هرکسی که اعتماد به نفس کافی دارد، می تواند حرفه خودش را راه اندازی کند.


برای اخذ اقامت کشور کانادا، روش های مختلفی وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

• نیروی متخصص فدرال (نیازمند به مدرک زبان IELTS و دارای محدودیت سنی)

• نیروی متخصص کبک (نیاز به ارائه نمره B2 در زبان فرانسه)

• سرمایه گذاری کبک

• برنامه های منتخب استانی (P.N.P)


[ بازدید : 133 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تور لبنان عروس خاورمیانه

يکشنبه 10 دی 1396
13:45
گروه شادی سفر

لبنان عروس خاورمیانه


جمهوری لبنان کشوری در غرب آسیاست که با سوریه و فلسطین هم مرز است.


لبنان به دلیل موقعیت جغرافیایی واقع شدن در نقطه طلاقی مدیترانه و جهان عرب ، تاریخی غنی و تنوع دینی، به عروس خاورمیانه یا پاریس خاورمیانه مشهور است.


مجسمه ها ، سنگ فرش های خیابان های بیروت ، سبک متفاوت زندگی تاریخی ، هم جواری با آب های مدیترانه و مناطق ساحلی زیبا همه و همه باعث شده که بیروت لقب همیشه عروس، بهار و یا بهشت شرق بگیرد.


مردم لبنان:


۶۰ درصد از جمعیت لبنان مسلمان و 40 درصد مسیحی هستند.


از جاذبه های گردشگری لبنان ، فستیوالهای بین‌المللی مختلفی است که هرساله برگزار می‌شود که هنرمندان جهان و مردم بسیاری از کشورهای دیگر را به سوی خود جذب می‌کند. که از مهم‌ترین آنها ، فستیوالهای تابستانی در مکان های تاریخی بعلبک، بیت الدین و بیبلوس است.


زبان :


زبان رسمی: عربی


واحد پول: لیره لبنان


آب و هوا:



لبنان آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد، هوای سواحل در زمستان‌ها سرد و بارانی و در تابستان‌ها گرم و خشک است.


در نواحی کوهستانی و مرتفع تر، زمستان‌ها با بارش برف و و تابستانها گرم و مرطوب هستند.


بیروت پایتخت لبنان به طور معمول در تمام طول سال آب و هوای مطلوبی دارد.


چه زمانی برای سفر به لبنان مناسب تر است؟


بهــــار برای سفر به لبنان و مخصوصناً بیروت از بقیه فصل ها دلنشین تر و لذت بخش تر است


روزها با آفتـــاب ملایـم و شب ها خنک همراه با دریایی آرام.


بهار و پاییز این منطقه معمولاً بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شود، چرا که دمای هوا معتدل و بارش باران کم است.


اما در تابستان ها میزان رطوبت و گرمای هـوا بالا میرود هوا شرجی میشود .


زمستان بیشترین میزان سرما و بارندگی را دارد و اغلب شاهد ریزش باران هستیم.


حمل و نقل


هزینه تاکسی در بیروت خیلی گران نیست مگر این که تاکسی تلفنی رزرو کرده باشید که آن هم به خاطر ترافیک سنگین خیابان ها در مرکز شهر است.


تاکسی های اشتراکی چهار نفره یکی از معمول ترین و به صرفه ترین گزینه حمل و نقل در لبنان است که سرویس نامیده می شود.


گاهی هم برای لذت بردن از کوچه های زیبای بیروت و جاذبه هایش پیاده روی کنید!

تور لبنان

سبک غذا در لبنان :


لبنان در میان کشور های عربی، به طعم های خاص و ادویه های گوناگون مشهور است و غذاهای لبنان طیف وسیعی از غذاهای سنتی ، سالادهای بی نظیری مثل تبوله ، شیرینی ها و خوراکی های خوشمزه و غذاهای محلی را داراست.


صبحانه یک وعده غذایی مهم در لبنان است که بستگی به عادتهای غذایی منطقه و خانواده در لبنان دارد.


شیش کباب | Shish Kebab



حمص یا هوموس | Hummus



فلافل falafel



کبه | Kebbe



نوعی کوفته


زعتر پیتزا | man’oushe bi zaatar



خورش لوبیا سبز | loubyeh b’zeit



فاروج مشوی | farrouj meshwi



خوراک مرغ chicken fatteh



مرغ و هویچ | Spiced chicken wings with carrots and tahini


کباب موهامورا muhammara



فاصولیا fasolia



لوبیا پلو


کدوی پر شده Lebanese Pumpkin Kibbi


amout

معجنات Mouajanat


فته Fattet Hummus



جاذبه های گردشگری لبنان:


لبنان کشوری است زیبا، با مقاصد دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان برای تفریح که علاوه بر آن


فرهنگ و سنت غنی این کشور، کوه‌ها و پیست‌های اسکی، آفتاب گرم و سواحل زیبا، سبک غذایی متنوع ،خوشمزه و سالم ، همگی بر چشم اندازهای توریستی لبنان افزوده است.


شهر جبل (Byblos)



یکی از قدیمی ترین شهر های دنیا محسوب میشود و از زمان دوران نوسنگی تا به حال دائما مسکونی بوده است. اولین آثار حضور انسان در این منطقه به ۷۰۰۰ تا ۸۸۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد.


یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری لبنان است.


صیدان یا صیدون (Sidon)



این شهر از زمان دوران نوسنگی محل سکونت انسان‌ها بوده است.


بین ۶۰۰۰ تا ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد ساخته شده و دژ دریایی صیدا یکی از دیدنی‌های تاریخی این منطقه است.


بیروت beirut



از اماکن فرهنگی ، ستون‌ها و مجسمه‌ها ، سنگ‌فرش‌های زیبا تا مناطق سر سبز این شهر، بناهای باستانی، غذاهای فوق‌العاده لذیذ و متنوع و موزه‌های تاریخی و فرهنگی تنها بخشی از زیبایی‌های بیروت زیبا یا پاریس خاورمیانه است.


بعلبک baalbek



بعلبک در فهرست آثار باستانی یونسکو به ثبت رسیده است .


معبد باستانی باکوس (Bacchus) و معبد زیبای ژوپیتر در دره بقاع از جاذبه های آن است.


هر ساله جشنواره ها و فستیوال های بسیار زیادی بر ویرانه‌های تاریخی بعلبک برگزار میشود.


غار جعیتا (Jeita grotto)



طیر/سور (Tyre/Sour)


دیر القمر (Deir el-Qamar)



موزه خصوصی رابرت مواواد (Robert Mouawad Private Museum)



موزه ملی بیروت beirut national museum



صخره‌های روشه یا کبوتر (Pigeon Rocks)



حمام‌های رومی (Roman Baths)



باغ جبران خلیل جبران (Gibran Khalil Gibran Garden)



بازار روباز سوق الطیب (Souk el-Tayeb)



آبشار باتارا جرج (Baatara gorge waterfall)



موزه سورساک sursock museum



منطقه حریصا و تله کابین سواری harissa


از سفر به لبنان لذت ببرید!


[ بازدید : 172 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور های مسافرتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]