شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

تور های مسافرتی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

ویزای کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی به دارنده ویزا اجازه می‌دهد که با اهداف گردشگری، شرکت در کنفرانس یا همایش، دیدار اعضای خانواده یا دوستان و … وارد کانادا شود. این ویزا کانادا خود به دو نوع سینگل و مولتیپل تقسیم می‌شود. دارندگان ویزای سینگل تا پایان اعتبار ویزای‌شان می‌توانند در کانادا بمانند اما در صورت خروج زودتراز پایان اعتبار ویزا برای ورود مجدد دوباره باید ویزا بگیرند. دارندگان ویزای مولتیپل که به آن ویزای مولتی یا ویزای ۵ ساله کانادا هم می‌گویند، می‌توانند تا پایان اعتبار ویزای خود به ‌صورت نامحدود به کانادا رفت ‌وآمد کنند و در هر بار ورود به کانادا ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

شرایط اخذ ویزای کانادا

  • شما باید بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشید تا بتوانید به‌طور مستقل برای اخذ این ویزا درخواست بدهید. متقاضیان زیر ۱۸ سال نمی‌‌توانند به ‌تنهایی برای اخذ این ویزا اقدام کنند.
  • باید تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا را ارائه داده باشید. البته این مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند.
  • نباید سابقهٔ کیفری داشته باشید.
  • برای مدت زمان اقامت‌ خود در کانادا باید به ‌اندازهٔ کافی پول داشته باشید.
  • باید ثابت کنید که قصد تحصیل یا کار در کانادا را ندارید.
  • برای دریافت این ویزا، معاینات پزشکی لازم نیست، مگر اینکه بیماری خاصی داشته باشید که سفارت بخواهد به خوبی از آن آگاه باشد.

ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن برای سفرهای ترانزیتی و یا اقامت کوتاه مدت درون محدودۀ شنگن است که برای مدتِ نه بیشتر از 90 روز در یک دورۀ 180 روزه می باشد. ویزای ورود به محدودۀ شنگن را از کشورهای عضو شنگن می‌توان اخذ نمود که برای سفر به کشورهای شنگن نیز معتبر می باشد و می‌بایست از کشوری که مقصد اصلی‌‌ست درخواست شود. چنانچه قصد سفر به چندین کشور عضو شنگن دارید، هیچیک از این کشورها مقصد اصلی به شمار نمی‌روند و می‌بایست درخواست ویزا از کشوری که اولین ورود شما به آنجا صورت می گیرد درخواست شود.

کشورهای عضو شنگن: اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد و سویس می باشند. ویزا در صورتی صادر می شود که متقاضی محدودۀ شنگن را پیش از انقضاء مدت ویزا ترک نماید. افزون بر آن، متقاضی می‌بایست هزینۀ کافی را برای مدت اقامت دارا باشد و همچنین اسناد حمایتی مربوطه را ارائه دهد.

شهر وان ترکیه

وان، شهری در شرق ترکیه و مرکز استانی به همین نام است. بر اساس کاوش‌های باستان ‌شناسی، این منطقه 5 هزار سال پیش محل سکونت بشر بوده است. برخی منابع هم، به پایتختی وان در زمان امپراتوری اورارتو اشاره می‌کنند. البته در آن زمان، این شهر را به نام توشپا می‌شناختند که بعدها هم، به مرکز امپراتوری ارمنی‌ها تبدیل شد.
مساحت شهر وان ترکیه، 1.938 کیلومترمربع است. این شهر همچنین، از شمال و غرب به دریاچه وان، از شرق به کوه‌های سیاه‌کوه و ارک و از جنوب، به کوه آرتوس محدود می‌شود. آخرین سرشماری‌ها در سال 2022 میلادی، جمعیت وان ترکیه را 543 هزار نفر تخمین می‌زنند. از این میان، کردها در اکثریت قرار دارند که به زبان کرمانجی سخن می‌گویند. ترک‌ها، ارامنه و ترکمانان هم دیگر گروه‌های قومی وان هستند. تور وان
جالب است بدانید که یکی از نمادهای شهر وان، گربه‌‌های سفید پشمالویی هستند که یک چشم آنها آبی و دیگری زرد است. البته خرید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری هم هر سال ایرانی‌های زیادی را به این شهر می‌کشاند. چراکه وان، نسبت به سایر شهرهای ترکیه ارزان‌تر است و از طریق زمینی هم می‌توان به آن سفر کرد.
با این ‌حال، هنوز برای بسیاری این سوال مطرح است که آیا وان ترکیه پاسپورت میخواد؟ در پاسخ باید بگوییم که مسافران ایرانی، مجهز هستند تا 90 روز را بدون پاسپورت در این شهر سپری کنند. اما به محض ورود به خاک ترکیه، پاسپورت شما باید مهر زده شود. همچنین تاریخ اعتبار پاسپورت نیز، نباید کمتر از 6 ماه باشد. دانشجویانی که در یکی از رشته های تحصیلی دانشگاه وان پذیرفته شوند هم، نیازمند ویزای دانشجویی هستند.
از دیگر نکاتی که بهتر است بدانید، اختلاف ساعت ایران و وان ترکیه است. این تفاوت زمانی با تهران، تقریباً 1 ساعت و نیم است. به عبارت دیگر وان، یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. در زیر، عکس شهر وان ترکیه در نقشه را مشاهده می‌کنید.

آب وهوای وان ترکیه

وان، آب و هوایی کوهستانی دارد. یعنی این شهر در اواخر بهار تا اوایل پاییز، هوای مساعدی را شاهد است. ضمن اینکه، بارش‌های اندک و پراکنده نیز در این روزها اتفاق می‌افتد. این را هم باید اضافه کنیم که زمستان‌های وان، بسیار سرد و برفی است. حتی، گاهی دمای هوا به منفی 4 درجه هم می‌رسد. این هوا در تابستان، کاملاً گرم و خشک می‌شود.

جاهای دیدنی وان ترکیه را بشناسید

تعداد و تنوع جاذبه های شهر وان، یکی از نقاط مثبت آن است. با نگاهی به نظرات در مورد سفر به وان ترکیه، به خوبی می‌توان دریافت که این شهر توانسته است پاسخگوی همه سلایق باشد. این مکان‌ها چه هستند؟

دریاچه وان

مشهورترین و دیدنی‌ترین جاذبه طبیعی شهر، دریاچه وان است که به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود. موقعیت این دریاچه روی نقشه شهر وان ترکیه، قسمت غربی شهر و 10 کیلومتری آن است. آنچه دریاچه وان را دیدنی می‌کند، طبیعت سبز اطراف و آب و هوای دلپذیر آن است. حتی دانشگاه شهر که خارجی‌ها را به واسطه اعتبار مدرک تحصیلی خود جذب می‌کند هم، در کنار دریاچه قرار گرفته است.
دریاچه وان، شکلی مثلثی دارد که ناشی از فعالیت‌های آتشفشانی بوده است. آب دریاچه هم شور است و به درد آشامیدن نمی‌خورد. همین شوری آب باعث شده است تا، تنها یک گونه خاص از ماهیان در آن زندگی کنند. گردشگران به ویژه در فصل بهار، به شنا، غواصی و قایق‌ سواری در دریاچه می‌پردازند. لازم به ذکر است که دریاچه وان، دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه لقب گرفته است.

اخذ ویزای کانادا

مجری مستقیم اخذ ویزای کانادا


وقت سفارت کانادا


ویزای مولتی کانادا


ویزای 5 ساله کانادا توریستی


شادی سفر | 88993177-021



با بهترین تورها در خدمت شما هستیم


تور لبنان | تور گرجستان | تور آنتالیا | تور استانبول | تور قبرس | تور چین | تور جام جهانی روسیه

تور لبنان

تور لبنان

7شب و 8 روز بیروت


پرواز ماهان


پنج شنبه هر هفته تا اطلاع ثانوی


خدمات تور لبنان :


اقامت همراه با صبحانه ، ترانسفر فرودگاهی ، راهنمای فارسی زبان ، بیمه مسافرتی

بهترین زمان سفر لبنان | تور لبنان

درباره لبنان

لبنان کشوری کوچک و کوهستانی در غرب آسیا و خاورمیانه و در کنار ساحل شرقی دریای مدیترانه است. واژه لبنان از واژه سامی «لبن» که اشاره به قله‌های سفید کوهستان‌های لبنان دارد، گرفته شده‌است. لبنان یکی از کوچک‌ترین کشورهای دنیاست که مساحتی حدود ۱۰۴۵۲ کیلومتر مربع دارد. بسیاری از مناطق آن کوهستانی است به جز مناطق ساحلی کم عرض و دره بقا که بخش مهمی از صنعت کشاورزی لبنان را تشکیل می‌دهد. تا قبل از جنگ داخلی ۱۹۹۰-۱۹۷۵ لبنان کشوری متمول در منطقه و پایتخت بانکداری جهان عرب محسوب می‌شد و تعداد زیادی توریست را جذب خود می‌کرد تا حدی که بیروت را به عنوان پاریس خاورمیانه می‌شناختند و همچنین به دلیل قدرت مالی بسیار لبنان را به عنوان سوئیس خاورمیانه می‌شناختند. پس از پایان جنگهای داخلی امروزه هم پذیرای توریست های زیادی از کشورهای مختلف می باشدبا نسیم شب پرواز همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درمورد لبنان در اختیار شما قراردهد:

درباره بیروت لبنان

بیروت شهری بندری است که بر روی دماغه‌ای کوچک و درکنار دریای مدیترانه قرار گرفته و بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور لبنان است. شهر بیروت در میانهٔ کرانه مدیترانه‌ای لبنان و بر روی یک شبه جزیره جای گرفته‌ است.

بیروت را پاریس خاورمیانه و عده ای عروس خاورمیانه لقب داده اند، لقبی که هر مسافری آنرا تایید می کند ، مجسمه های این شهر و سنگ فرش های خیابان ، سبک متفاوت زندگی در کـنار یکدیگر و تاریخی که هزاران قصه از آن بیرون آمده، می تواند کمی شباهت را توجیه کـند. به تمام این ها هم جواری آب های مدیترانه را هم اضافه کنید.


بهترین زمان سفر به لبنان

بهار و پاییز بهترین زمان سفر به لبنان می باشد ، بهــــار در بیروت از بقیه فصل ها با روزهای طولانی با آفتـــاب ملایـم و گلهای رنگارنگ و شب های خنک با دریایی آرام دوست داشتنی تر است .

تور لبنان

تابستان ها میزان رطوبت و گرمای هـوا بالا میرود . زمستان بیشترین میزان سرما و بارندگی را دارد،اما از آخرین باری که در بیروت برف آمده بیشتر از شـــــصت سال می گــذرد. پـــــس خیال تان راحت باشد،در سردترین روزهای سال هم به لباس های خیلی گرم احتیاج نـدارد.

تور لبنان | بلیط لبنان

مجری تخصصی تور های نوروزی با بهترین کیفیت و قیمت ها


شادی سفر ، شادترین سفر


بلیط لبنان | تور لبنان | تور لبنان نوروز


شادی سفر | 88993177-021

تور لبنان

سفر به عروس خاورمیانه پاریس کوچک ( لـــبنـــــان)


خاص باشید و خاص سفر کنید


تنها مجری مستقیم تور لبنان با بهترین کیفیت و قیمت ها


تور لبنان / بلیط لبنان / تور لبنان نوروز


شادی سفر | 88993177-021

غذاهای لبنان

لبنان را به خاطر خوراکی های خوشمزه و متنوع آن می شناسند. افراد زیادی فقط برای لذت بردن از خوراکی ها و گذران اوقات خوش که بخش جدایی ناپذیری از مصرف غذاهای دلپذیر است، به این کشور سفر می کند. اما هنگامی که درباره ی «غذاهای لبنانی» می خوانید، اول از همه چه چیزی به ذهن شما می آید؟ اگر تبوله و کباب اولین گزینه ها هستند، ما شما را مقصر نمی دانیم چرا که این غذاها به شکلی شاخص با لبنان گره خورده اند اما غذا در لبنان خیلی متنوع تر از این حرفهاست و فقط در باربکیو خلاصه نمی شود. در این مطلب قصد داریم 7 غذایی را به شما معرفی کنیم که معمولا از دید گردشگران پنهان می ماند.


Kousa bi banadoura

این غذا کدویی است که شکم آن با گوشت و برنج پر می شود. این کدوها سپس در سس گوجه پخته می شوند که داخل آن مواد دیگری مانند پیاز، سیر و نعناع خشک نیز اضافه می شود. گاهی اوقات بادمجان های شکم پر نیز در کنار این کدوها با همین مواد داخلی پخته می شوند. یکی دیگر از ورژن های این غذا بادمجان پخته شده در ماست عربی می باشد.



Shish barak

این غذا که احتمالا از عثمانی ها تاثیر گرفته، از کیک های کوچک گوشتی تشکیل شده که در ماست ترش و با پیاز، سیر و گشنیز پخته می شوند. در هنگام سرو شدن این سوپ روی ترکیبی از برنج و عدس ریخته می شود.



Warak enab

دلمه برگ مو یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای لبنانی است. این غذا در تعطیلات مذهبی مانند عید یا تعطیلات عید پاک سرو می شود. اما در برخی از خانه ها نیز این غذا پای ثابت منوی غذا است. یکی از دلایل حضور کمتر این غذا در منو، به دلیل پر زحمت بودن مراحل تهیه ی آن است. ابعاد برگ های مو باید به اندازه ی مشخصی باشند، سپس به مقدار کافی مواد (برنج و گوشت) داخل آنها قرار گرفته، پیچیده شده و یک شب پخته می شوند. این رول های کوچک را در مخلوطی از عصاره ی لیمو و روی لایه ای گوشت و استخوان می پزند که تمام این مسائل باعث خاص شدن این غذا می گردد.


Kibbeh

خام، کبابی، سرخ شده یا به صورت خورش، هیچ چیز لبنانی تر از کیبه نیست. پایه ی این غذا از گوشت، پیاز و ریحان تشکیل شده است. این غذا هنگامی که خام سرو می شود، تمامی محتویاتش روی یک بشقاب پخش شده و با نان پیتا خورده می شود. اگر کبابی یا سرخ شده باشد، مواد به شکل گنبدی در آمده و با گوشت بیشتر و فلفل چیلی پر می شوند. مدل خورشتی این غذا درست مانند خورش کوفته قلقلی می شود.


Batata bi kezbara

این خوراکی پیش غذایی کوچک است که از قطعات سرخ شده ی سیب زمینی تشکیل شده که با گشنیز و گاهی اوقات چیلی طعم دار می شود. برای برخی از محلی ها این غذا بسیار خوشگوار است و روزی یک بشقاب از آن را در وعده ی ناهار میل می کنند. این غذا معمولا با نان پیتا و به همراه چنگال خورده می شود.


Lahm bi ajeen

شاید یکی از نان های خوشمزه در لبنان و مخصوصا تریپولی، Lahm bi ajeen باشد. آنچه این غذا را از همتای خود به نام Safiha متمایز می کند روش طبخ گوشت است. این گوشت در ابتدا با پیاز، نعناع و سپس با تاهینی، جعفری و رب انار پخته شده و در نهایت روی خمیر پخش شده و پخته می شود. این غذا را معمولا به عنوان پیش غذا سرو می کنند اما گاهی اوقات و در موقعیت های خاص به شکل غذایی کامل قابل خوردن است.

مجری مستقیم تور لبنان با بهترین کیفیت و قیمت ها | شادی سفر 88993177-021

سرخ شده ی همه چیز!!

لبنانی ها تمایل زیادی دارند که همه چیز را سرخ کنند. از سبزیجات تا گوشت و مرغ، همه چیز را می توان در روغن فراوان سرخ کرد. از جمله رایج ترین غذاها می توان به گل کلم یا بادمجان سرخ شده اشاره کرد؛ برخی از خانم های خانه دار ورژنی از این غذا را تهیه می کنند که متشکل از گل کلم، بادمجان و سیب زمینی سرخ شده بوده و معمولا آن را با نان پیتا میل می کنند. همین غذا را می توان در جشن های مختلف به عنوان پیش غذا نیز سرو کرد.

کشور کانادا

مساحت: 9،984،670 کیلومتر


جمعیت : 35،000،000 نفر


زبان رسمی: انگلیسی-فرانسوی


پایتخت: اتاوا


بزرگترین شهر: تورنتو


نخست وزیر: جاستین ترودو


نوع حکومت: پارلمانی


واحد پول: دلار کانادا


اختلاف ساعت با ایران: 8:30


کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان (فدرال) و یازده مرکز اداری و سه قلمرو تشکیل شدهاست. این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده است. کانادا با مساحت ۹٫۹۸ میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. از نگاهی دیگر کشور کانادا ۶ برابر ایران و ۴۰ برابر کشور انگلیس است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، بلندترین مرز زمینی در جهان است. بخش زیادی از خاک کانادا به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است.


ساختار حکومت در کانادا از پادشاه یا ملکه بریتانیای کبیر، دولت محوری فدرال، دو مجلس سنا و عوام، دولتهای ایالتی و فرماندار کل که به عنوان نماینده ملکه الیزابت (یا به طور کلی پادشاه) ایفای نقش میکند، تشکیل شدهاست. رأی دهندگان کانادا و شهروندان نیز در قاعده این هرم قرار میگیرند. پادشاه کشور کانادا ملکه الیزابت دوم است که قانون به امضا و به نام او رسمیت و ضمانت اجرایی مییابد. این کشور با دارا بودن ۱۰ استان و ۳ ناحیه توسط دولتهای مستقل از هم اداره میشود، که در مجموع زیر پوشش دولت فدرال قرار گرفته و کانادای متحد را پدید آوردهاند. مهمترین استان از لحاظ اقتصادی و سیاسی، استان انتاریو میباشد که شهرهای تورنتو و اتاوا در آن قرار دارد. کبک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووااسکوشیا، اونتاریو، جزیرهٔ پرینس ادوارد و ساسکاچوان استانهای این کشور هستند. ۳ قلمروی آن خطهٔ شمال غرب، نوناووت و یوکان است. این کشور از غرب و شرق به اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی و قاره شمالگان محدود میشود و از جنوب و شمال غرب با ایالات متحده آمریکا همسایهاست.


هرچند کانادا پس از روسیه بزرگترین کشور جهان است، اما جمعیت آن تنها حدود یک پنجم جمعیت روسیه میباشد. نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی آن، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی میکنند. پرجمعیتترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو، مونترآل و ونکوور میباشند. جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا ، بالغ بر سی و پنج میلیون نفر است.

تور لبنان | شادی سفر

نزدیکی جغرافیایی این کشور به آمریکا سبب شده تا روابط اقتصادی کانادا و آمریکا بسیار گسترده باشد، به گونهای که آمریکا و کانادا بزرگترین رابطه اقتصادی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. این کشور تا سال ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه بود. در این سال انگلیس کنترل آن را در دست گرفت. در قرن نوزدهم کانادا استقلال یافت.


پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است، محلی که در آن مجلس فدرال کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او یک کانادایی است که به صورت تشریفاتی رئیس مملکت است و به عنوان نمایندهٔ ملکه الیزابت دوم در کانادا زندگی میکند.

ویزای کانادا

حدود 400،000 فارسی زبان در شهر های مختلف کانادا زندگی میکنند.

12345
last