درباره پاریس | ویزا شینگن

پنجشنبه 23 آذر 1396
12:13
گروه شادی سفر

سفری به یاد ماندنی در دل تاریخ و هنر آمیخته در دنیای مدرن امروزی با تور پاریس و فرانسه

پاریس، پایتخت افسانه و مشهور کشور فرانسه که به دلیل جاذبه ها و زیبایی های منحصر به فرد خود یکی از پر بازدید ترین پایتخت های دنیا به شمار می آید.

موزه لوور، بزرگترین موزه دنیا

حتی اگر هم نتوانیم لوور را بزرگترین موزه دنیا بنامیم، اما می توان آن را محوری در امتداد تاریخ بشریت نامید. آثار متنوع و بی نظیر موجود در این موزه از تمدن ها و فرهنگ های سراسر دنیا، از عصر پیش از تاریخ تا امروز، کلکسیونی منحصر به فرد از عجایب را برای شگفت زده کردن هر گردشگری، در خود دارد.


پاریس


موزه لوور اولین انتخاب در برنامه تور هر گردشگری است که چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی با تور فرانسه سفر می کنند


کلیسای نوتردام، جواهر معماری گوتیگ


کلیسای نورتدام در پاریس

کلیسای نورتدام باید شهرت خود را مدیون نویسنده مشهور فرانسوی، ویکتورهوگو، بداند. او که با نوشتن داستان بی نظیر و پر احساس گوژپشت نتردام، به زیبایی هر چه تمام تر توانست، خواننده را همراه خود به میان کوچه های پاریس و همچنین کلیسای نوتردام، ببرد.


گردشگری در پاریس فرانسه


این اَبُر معماری قرون وسطایی، جایگاهی ثابت در لیست برنامه گردشگران فرانسه قرار دارد.


برج ایفیل، مکانی که هرکس آرزو دارد یک بار هم که شده آن را از نزدیک ببیند

به راستی پاریس بدون برج ایفیل چه می شد؟


برج ایفل

شاید کمی اغراق آمیز باشد اما برج ایفیل با اینکه بعد از موزه لوور، ارگ پیروزی و حتی کلیسای نوتردام، ساخته شد، اما به سرعت جایگاه خود را در صدر جاذبه های پاریس پیدا کرد، به طوری که امروزه با بالا رفتن از این برج منظره ای منحصر به فرد از کل پاریس و حتی این سه بنا، با زاویه ای متفاوت و هیجان انگیز به گردشگران هدیه می دهد. محال است که با تور پاریس به این شهر سفر کنید و از تماشای این برج منحصر به فرد شگفت زده نشوید . شاید در ابتدا بسیار ساده به نظر آید اما بعد از کسب اطلاعاتی دقیق از این برج میتوانید به منحصر به فرد بودن آن پی ببرید حقایقی از قبیل این که در ساخت این برج عظیم تعداد 300 کارگر 18038 قطعه این برج را به متصل کردند و همچنین 2.5 میلیون پیچ و پرچ در ساخت این برج استفاده شده و جالب است بدانید که با وجود اینکه برج به شکل فضای باز ساخته شده به علت رعایت نکات ایمنی تنها یک کارگر در طی ساخت پل کشته شده !


کاخ لوکزامبورگ

این بنا داستان جالبی در خود نهان دارد


کاخ لوکزامبورگ

ماریا دمیچی، بیوه شاه هِنری (هانری) چهارم، به یاد قلعه پیتی (Pitti) در ایتالیا، در این بنا تغییراتی ایجاد کرد تا بتواند کودکی خود را در لابلای باغ هشت هکتاری قلعه لوکزامبورگ پیدا کند.

اکنون این بنا مورد توجه بسیاری از گردشگران است و این استقبال را مدیون زیبایی بصری باغ آن و دو فوراه معروف آن یعنی دومدیسیس و دو آبزرویتور است.


ارگ پیروزی و خیابان معروف شانزه لیزه

ارگ یا طاق پیروزی در بالای خیابان مشهور شانزه لیزه قرار دارد. شاید اسم این خیابان برای ایرانی ها بیشتر از هر کس دیگری آشنا باشد


طاق پیروزی

بنایی که در افتخار فتوحات پادشاه مشهور فرانسوی، ناپلئون بنا پارت ساخته شد. شهرت این بنا علاوه بر نام خودش مدیون خیابان شانژه لیزه و شهرت ناپلئون و ژنرال دوگول،است.



ژنرال دوگول که بعد از جنگ جهانی دوم به ریاست جمهوری فرانسه رسید و فرانسه تمام پیشرفت و قدرت خود را مدیون سیاست های وی است،

کلیسای سَکرِه کُر، کلیسایی از زمان بیزانس روم


ژنرال دوگول


کلیسای سَکرِه کُر، کلیسایی از زمان بیزانس روم


کلیسای سَکرِه کُر


این کلیسا که به عقیده بسیاری شباهت زیادی با تاج محل درهند و حتی کلیسای نوتردام دارد!!

رنگ کِرِم رنگ و خاص در میان باغ سرسبز این بنا، باعث شده است به یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی فرانسه تبدیل شود

معبد پانتئون، عجایب معماری رومی

این معبد در زمان هادریانوس رومی ساخته شد.


معبد پانتئون

یکی از عواملی که این بنا را به پربازدیدترین بناهای فرانسه تبدیل کرده است، سادگی معماری در عین پیچیدگی و بزرگی این معبد است،

خانه اُپرای گارنیر

این بنا مربوط به دوره ناپلئون سوم است و توسط معماری به نام چالرز گارنیر ساخته شده است.

تور لبنان

خانه اُپرای گارنیر

این بنای عظیم با 2000 صندلی هنوز هم پذیرای علاقه مندان به اُپرا است. بر روی سقف این بنا یک نقاشی با شکوه از مارک شاگال است و همچنین یک لوستر بزرگ هفت تنی در مرکز سالن اصلی آن وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

لزانوالید ، مدفن ناپلئون بُناپارت یا جایی برای تامل؟!

برای معرفی این بنا باید کمی به عقب تر برگردیم و از داستان ناپلئون بازگو کنیم!


لزانوالید

جنازه ناپلئون بعد از مرگش تا سال 1840 در انگلیس در یک مکان بی نام و نشان مدفون شد تا سرانجام لوئی فیلیپ پادشاه وقت فرانسه، توانست از دولت انگلیس اجازه برگرداندن جنازه ناپلئون به فرانسه را بگیرد.

بقایای جسد وی توسط یک کشتی نیروی دریایی فرانسه که به این مناسبت با رنگ سیاه، رنگ شده بوده به فرانسه حمل شد و در ۲۹ نوامبر به بندر شربورگ رسید. نهایتاً از طریق رود سن به پاریس حمل شد.


ناپلئون

مراسم تشیع رسمی در ۱۵ دسامبر برگذار شد. در سال ۱۸۶۱ بقایای جسد ناپلئون به مقبره فعلی منتقل شد. این مقبره که از سنگ‌های آذرین ساخته شده، در سرداب زیر گنبد بنای لز انوالید (به فرانسوی: Les Invalides) واقع شده است.

ویزای شینگن

مرکز پمپیدو

یک موزه پر بازدید و مدرن البته کمی عجیب!

این مکان یکی از پر بازدیدترین جاذبه های توریستی فرانسه است. تکنولوزی بالای بکار رفته در این سازه هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند.


مرکز پمپیدو

در طبقه بالای این بنا یک منظره پانارومیک از سطح شهر پاریس برای علاقه مندان فراهم می شود. البته به دلیل نوع ساختار مدرن این بنا، علاقه مندان خاصِ خود را به سمت خودش جلب می کند و بسیاری از طرفداران معماری سنتی و کهن فرانسه روی خوشی به این بنا نشان نمی دهند.


[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور های مسافرتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]