ویزای شینگن

پنجشنبه 28 دی 1396
11:16
گروه شادی سفر

ویزای شینگن یک مدرک معتبر است که از طرف مقامات مربوطه به افرادی که می‌خواهند از کشورهای عضو شینگن دیدار کنند، داده می‌شود. منطقه شینگن از ۲۶ کشور تشکیل شده است که به شهروندان خود اجازه می‌دهد تا در این منطقه همانند یک کشور واحد به‌راحتی دیدن کنند. از ۲۶ کشور عضو شینگن، ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۴ کشور عضو تجارت آزاد در اروپا هستند.


منطقه شینگن بیشتر کشورهای اروپایی را شامل می‌شود به‌جز انگلستان، و کشورهای رومانی، بلغارستان، کرواسی، قبرس و ایرلند به‌زودی به این منطقه وارد می‌شوند. بااین‌حال کشورهایی مانند نروژ، ایسلند، سوئیس و لیختن‌اشتاین، بااینکه جز اتحادیه اروپا نیستند، اما عضو شینگن هستند و به سیاست رفت‌وآمد آزاد در این منطقه احترام می‌گذارند.


کشورهای عضو منطقه شینگن


اتریش

بلژیک

جمهوری چک

دانمارک

استونی

فنلاند

فرانسه

آلمان

یونان

مجارستان

ایسلند

ایتالیا

لیتوانی

لتونی

لوکزامبورگ

مالت

هلند

نروژ

لهستان

پرتغال

اسلواکی

اسپانیا

سوئد

سوئیس

لیختن‌اشتاین

چه کسی به ویزای شینگن نیاز دارد؟

افرادی که در شهرهای غیر عضو شینگن زندگی می‌کنند برای وارد شدن به این منطقه باید ویزای شینگن اخذ کنند. البته استثناهایی هم وجود دارد: برخی از کشورهای غیر عضو منطقه شینگن برای وارد شدن به این کشورها به ویزای شینگن نیاز ندارند.


مدارک موردنیاز برای درخواست ویزا

فردی که می‌خواهد به کشورهای عضو شینگن سفر کند باید از کنسولگری یا سفارت درخواست ویزا کند. برای سفر به این کشورها هم مانند کشورهای دیگر مدارک خاصی موردنیاز است.


انواع ویزای شینگن

با توجه به دلیل شما برای سفر به این کشورها ویزاهای مختلفی وجود است.


ویزای شینگن Uniform USV


ویزای Uniform برای سفر به یکی از کشورهای عضو شینگن صادر می‌شود و فرد می‌خواهد در کشور مقصد هر شش ماه یک‌بار به مدت حداکثر ۹۰ روز اقامت داشته باشند و یا دادوستد کنند. بر اساس دلیل سفر، این نوع ویزا تمام سه طبقه‌بندی “A”، “B” و “C” را شامل می‌شود.


ویزای معتبر منطقه‌ای محدود (LTV)


این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد تا تنها به کشوری که ویزا خواسته سفر کنید و یا زمانی که فرد هنگام ویزا گرفتن کشورهای خاصی را عنوان کند و تنها بخواهد به آن کشورها سفر کند به او داده می‌شود. این ویزا برای سایر کشورهای عضو و غیر عضو شینگن معتبر نیست.


ویزاهای ملی


ویزای ملی گروه “D” به افرادی تعلق می‌گیرد که تصمیم می‌گیرند در یک کشور خاص عضو شینگن اقامت داشته و کار یا تحصیل کنند. این ویزا مخصوص افرادی است که برای یک دلیل خاص به یکی از کشورهای شینگن سفر کرده و سپس می‌خواهند به کشور خود بازگردند.


هزینه ویزای شینگن


هنگام درخواست ویزای شینگن باید یک هزینه غیرقابل‌بازگشت را پرداخت کنید. نوع ویزا، سن متقاضی و موارد دیگر، در تعیین این هزینه نقش دارند.


هزینه معمول


ویزای ترانزیت فرودگاه- ۶۰,۰۰ یورو

ویزای اقامت کوتاه‌مدت، کمتر از ۹۰ روز- ۶۰,۰۰ یورو

ویزای اقامت بلندمدت، بیش از ۹۰ روز- ۹۹,۰۰ یورو

بیمه ویزای سفر به شینگن


هر فردی که به کشورهای عضو شینگن سفر می‌کند، چه در قالب گردشگر شخصی یا گروهی و یا برای کارهای تجاری، و باید ویزا دریافت کند، موظف است بیمه سفر خریداری کند که تعداد روزهای اقامت در منطقه شینگن را مشخص نماید. این بیمه باید در طول سفر معتبر بوده و او را حمایت کند. کمترین هزینه‌ای که بیمه باید برای فرد تقبل کند، ۳۰,۰۰۰ یورو است!


سؤالات رایج

ویزای شینگن چیست؟


ویزای شینگن توسط یکی از کشورهای عضو شینگن صادرشده و به فرد اجازه می‌دهد تا در کشورهای عضو شینگن، که شامل کشورهای اتحادیه اروپا و تجارت اروپا هستند، آزادانه سفر کند.


نقش انجمن تجارت آزاد اروپا چیست؟


انجمن تجارت آزاد اروپا شامل ۱۰ واردکننده از ۹ کشور اروپایی (اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس و انگلستان) است. این انجمن در سال ۱۹۸۷ توسط قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین واردکنندگان تشکیل شد و در سال ۱۹۹۰ به‌طور رسمی تأیید شد. این انجمن در هلند برپا شد و فرم‌های آن به زبان هلندی است.


انجمن تجارت آزاد اروپا با اتحادیه اروپا چه تفاوتی دارد؟


درحالی‌که انجمن تجارت آزاد اروپا شامل ۱۰ واردکننده از ۹ کشور اروپایی (اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس و انگلستان) است، اتحادیه اروپا از اغلب کشورهای اروپایی تشکیل‌شده (۲۸ کشور) که از طریق یک واحد پول رایج به نام یورو، در اقتصاد جهان نقش واحدی دارند.


با دریافت ویزا تا چه مدت می‌توان در منطقه شینگن اقامت داشت؟


بر اساس نوع ویزایی که از سفارت یا کنسولگری دریافت نموده‌اید و بر اساس دلیل شما برای سفر به این منطقه، با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستید. بزرگ‌ترین محدودیت این است که پس از ورود به این منطقه هر شش ماه یک‌بار فقط می‌توانید ۹۰ روز اقامت داشته باشید.


در چه شرایطی می‌توان برای دریافت ویزای شینگن درخواست نمود؟


هر فردی که بتواند مدارک موردنیاز را تحویل داده و برای اقامت در این منطقه سرمایه و پول کافی داشته باشد، می‌تواند برای دریافت ویزا اقدام کند.


هر نوع ویزا مناسب چه فردی است؟


بر اساس دلیل و نوع سفرتان سفارت یا کنسولگری سه نوع ویزا را به شما معرفی می‌کند.


ویزای Uniform برای سفر به یکی از کشورهای عضو شینگن صادر می‌شود و فرد می‌خواهد در کشور مقصد هر شش ماه یک‌بار به مدت حداکثر ۹۰ روز اقامت داشته باشند و یا دادوستد کنند.

این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد تا تنها به کشوری که ویزا خواسته سفر کنید و یا زمانی که فرد هنگام ویزا گرفتن کشورهای خاصی را عنوان کند و تنها بخواهد به آن کشورها سفر کند به او داده می‌شود. این ویزا برای سایر کشورهای عضو و غیر عضو شینگن معتبر نیست.

ویزای ملی گروه “D” به افرادی تعلق می‌گیرد که تصمیم می‌گیرند در یک کشور خاص عضو شینگن اقامت داشته و کار یا تحصیل کنند. این ویزا مخصوص افرادی است که برای یک دلیل خاص به یکی از کشورهای شینگن سفر کرده و سپس می‌خواهند به کشور خود بازگردند.

ویزای شینگن Uniform چیست؟


براساس نوع سفر ویزای Uniform دو طبقه‌بندی “A” و “C” را شامل می‌شود.


طبقه‌بندی “A” مخصوص ویزای ترانزیت فرودگاه است که فرد برای سفر به منطقه شینگن مجبور است در فرودگاه یک کشور غیر عضو شینگن خط هوایی خود را عوض کند و یا تغییر خط هوایی به کشور موردنظر خود که عضو شینگن است وارد شود.

طبقه‌بندی “C” مخصوص ویزای کوتاه‌مدت است که به فرد اجازه می‌دهد تا بر اساس اعتبار ویزا در مدت کوتاهی در یک کشور عضو شینگن اقامت داشته باشد.

کدام کشورهای غیر عضو شینگن به دارندگان ویزای شینگن اجازه ورود می‌دهند؟

ویزای شینگن

۱۹ کشور که عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن نیستند، به دارندگان ویزای شینگن اجازه می‌دهند تا به کشورشان وارد شوند. بنابراین برای ورود و اقامت موقت در این کشورها به ویزای ملی نیازی نیست.


برنامه سفر برای درخواست ویزا به چه صورت است؟

وقت سفارت شینگن

برنامه سفر یک سند تأییدشده است که برنامه سفر یک پرواز خاص را نشان می‌دهد.


[ بازدید : 165 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور های مسافرتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]