تور روسیه

دوشنبه 19 تير 1396
15:35
گروه شادی سفر

روسيه با توجه به وسعت و تنوع جمعيتي ، از ديدنيهاي تاريخي و طبيعي و هنري زيادي برخوردار مي باشد، همچنين بدليل اينكه در قرنهاي اخير يكي از كشورهاي قدرتمند جهان بشمار مي آمده ، داراي قصرها ، ساختمانها و موزه هاي زيادي مي باشد و شهر مسكو به عنوان پايتخت آن از بخش زيادي از اين ديدنيها بهره جسته است.

ميدان سرخ كه در مركز شهر مسكو واقع گرديده است و خيابانها و بزرگراههاي اصلي اين شهر از اين ميدان منشعب مي شود و به عنوان هسته اصلي شهر محسوب مي گردد. اين ميدان مكانهاي ديدني زيادي را شامل مي شود از جمله :

آرامگاه لنين : كه محل دفن رهبر انقلاب كمونيستي شوروي سابق مي باشد.

لوبنوي مستو : اين محل كه يك سكوي 13 متري در مقابل كليساي جامع سن باسيل مي باشد، كه در قديم محل سخنراني براي اهالي مسكو بوده است.

كيلومتر صفر: در قسمت شمالي ميدان و در محل اتصال ميدان با ميدان Manege قراردارد. كه در قديم واحد مسافت از آنجا محاسبه مي شده است.

كاخ كرملين كه مشرف به رودخانه موسكوا و ميدان سرخ ساخته شده است و شامل 4قصر و چهار كليسا و ديواري در اطراف آن با برجهاي ديده باني مي باشد كه محل اقامت رياست جمهوري روسيه مي باشد.

خيابان New Arbat كه در نزديكي آربات قديم قرارگرفته محل مناسبي براي گردش و پياده روي مي باشد. البته گرانقيمت ترين رستورانها و كلوپ ها در آن واقع شده است، ولي تعدادي كافه با قيمت مناسب نيز دارد.

مسجد جامع مسكو كه در سال 1904 ساخته شده و تا كنونچندين بار مرمت و بازسازي شده است. اين مسجد در تعطيلات مذهبي مسلمانان، بيش از 50 هزار مسلمان را در گرد خود جمع مي كند و از حيث اجتماعي ، مسجد مركزي روسيه به شمار مي آيد.

كليساي سن باسيل اين بناي زيبا كه موزه اي را هم شامل مي شود سمبل مسكو مي باشد. اين كليسا در بين سالهاي 1555 تا 1561 به سفارش ايوان چهارم و به مناسبت روز تسخير كازان و آستاراخان ساخته شده است.

متروي مسكو كه بدليل معماري زيبا و چهل چراغ هاي آن شهرت جهاني دارد كه از سال 1935 به حمل و نقل مسافر در اين شهر مشغول مي باشد اكنون داراي حدود 180 ايستگاه مي باشد كه ايستگاه Park Pobedy آن بدليل اينكه در عمق 84 متري زيرزمين قرار دارد ، داراي طولاني ترين پله برقي در اروپا مي باشد. توسيه مي شود حتما" در مدت اقامت در مسكو از ايستگاههاي آن بازديد داشته باشيد.

باغ الكساندر كه در سراسر حصار غربي كاخ كرملين در بين سالهاي 1819 تا 1823 ساخته شده، يكي از اولين پاركهاي مسكو مي باشد. اين پارك از سه باغ مجزا تشكيل شده است. در اين پارك آرامگاه سربازان گمنام (با مشعلي دائمي) و بناي يادبود انديشمندان كمونيست و همچنين در زير برج مهمات، يك غار مصنوعي با در و پنجره مشبك كه به ياد پيروزي روسيه بر ناپلئون مي باشد،قرار دارد. اين باغ چشم انداز زيبايي از برج Kutafya Tower دارد.

مسجد سن پترزبورگ كه گنجايش پنج هزار نمازگزار رادارد، در سال 1913 افتتحاح شد كه در زمان افتتحا، بزرگترين مسجد اروپا بوده است. مناره هاي آن 94 متر ارتفاع و گنبد لاجوردي آن 39 متر ارتفاع دارد.

كليساي اسحاق مقدس در نزديكي اداره نيروي دريايي قرار گرفته است. اين كليسا با دارا بودن گنبدب به ارتفاع 101 متر ، بعنوان سومين گنبد بلند دنياست.اگر همت كنيد و از 300 پله آن بالا رويد مي توانيد چشم انداز زيبايي از شهر را ببينيد. اين كليسا جزء جاذبه هاي اصلي شهر مي باشد و سالانه جهانگردان زيادي از آن ديدن مي كنند.

اين كليسا در محل خودكشي الكساندر سزار دوم قراردارد كه در آن مي توان به تماشاي حدود 6000 كاشي زيبا و نقاشي هاي متعدد پرداخت.



[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور های مسافرتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]