ویزای کانادا

شنبه 16 دی 1402
14:31
گروه شادی سفر

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی به دارنده ویزا اجازه می‌دهد که با اهداف گردشگری، شرکت در کنفرانس یا همایش، دیدار اعضای خانواده یا دوستان و … وارد کانادا شود. این ویزا کانادا خود به دو نوع سینگل و مولتیپل تقسیم می‌شود. دارندگان ویزای سینگل تا پایان اعتبار ویزای‌شان می‌توانند در کانادا بمانند اما در صورت خروج زودتراز پایان اعتبار ویزا برای ورود مجدد دوباره باید ویزا بگیرند. دارندگان ویزای مولتیپل که به آن ویزای مولتی یا ویزای ۵ ساله کانادا هم می‌گویند، می‌توانند تا پایان اعتبار ویزای خود به ‌صورت نامحدود به کانادا رفت ‌وآمد کنند و در هر بار ورود به کانادا ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

شرایط اخذ ویزای کانادا

  • شما باید بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشید تا بتوانید به‌طور مستقل برای اخذ این ویزا درخواست بدهید. متقاضیان زیر ۱۸ سال نمی‌‌توانند به ‌تنهایی برای اخذ این ویزا اقدام کنند.
  • باید تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا را ارائه داده باشید. البته این مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند.
  • نباید سابقهٔ کیفری داشته باشید.
  • برای مدت زمان اقامت‌ خود در کانادا باید به ‌اندازهٔ کافی پول داشته باشید.
  • باید ثابت کنید که قصد تحصیل یا کار در کانادا را ندارید.
  • برای دریافت این ویزا، معاینات پزشکی لازم نیست، مگر اینکه بیماری خاصی داشته باشید که سفارت بخواهد به خوبی از آن آگاه باشد.

[ بازدید : 3 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

ویزای شینگن

شنبه 16 دی 1402
14:29
گروه شادی سفر

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن برای سفرهای ترانزیتی و یا اقامت کوتاه مدت درون محدودۀ شنگن است که برای مدتِ نه بیشتر از 90 روز در یک دورۀ 180 روزه می باشد. ویزای ورود به محدودۀ شنگن را از کشورهای عضو شنگن می‌توان اخذ نمود که برای سفر به کشورهای شنگن نیز معتبر می باشد و می‌بایست از کشوری که مقصد اصلی‌‌ست درخواست شود. چنانچه قصد سفر به چندین کشور عضو شنگن دارید، هیچیک از این کشورها مقصد اصلی به شمار نمی‌روند و می‌بایست درخواست ویزا از کشوری که اولین ورود شما به آنجا صورت می گیرد درخواست شود.

کشورهای عضو شنگن: اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد و سویس می باشند. ویزا در صورتی صادر می شود که متقاضی محدودۀ شنگن را پیش از انقضاء مدت ویزا ترک نماید. افزون بر آن، متقاضی می‌بایست هزینۀ کافی را برای مدت اقامت دارا باشد و همچنین اسناد حمایتی مربوطه را ارائه دهد.


[ بازدید : 2 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

شهر وان ترکیه

شنبه 16 دی 1402
14:28
گروه شادی سفر

وان، شهری در شرق ترکیه و مرکز استانی به همین نام است. بر اساس کاوش‌های باستان ‌شناسی، این منطقه 5 هزار سال پیش محل سکونت بشر بوده است. برخی منابع هم، به پایتختی وان در زمان امپراتوری اورارتو اشاره می‌کنند. البته در آن زمان، این شهر را به نام توشپا می‌شناختند که بعدها هم، به مرکز امپراتوری ارمنی‌ها تبدیل شد.
مساحت شهر وان ترکیه، 1.938 کیلومترمربع است. این شهر همچنین، از شمال و غرب به دریاچه وان، از شرق به کوه‌های سیاه‌کوه و ارک و از جنوب، به کوه آرتوس محدود می‌شود. آخرین سرشماری‌ها در سال 2022 میلادی، جمعیت وان ترکیه را 543 هزار نفر تخمین می‌زنند. از این میان، کردها در اکثریت قرار دارند که به زبان کرمانجی سخن می‌گویند. ترک‌ها، ارامنه و ترکمانان هم دیگر گروه‌های قومی وان هستند. تور وان
جالب است بدانید که یکی از نمادهای شهر وان، گربه‌‌های سفید پشمالویی هستند که یک چشم آنها آبی و دیگری زرد است. البته خرید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری هم هر سال ایرانی‌های زیادی را به این شهر می‌کشاند. چراکه وان، نسبت به سایر شهرهای ترکیه ارزان‌تر است و از طریق زمینی هم می‌توان به آن سفر کرد.
با این ‌حال، هنوز برای بسیاری این سوال مطرح است که آیا وان ترکیه پاسپورت میخواد؟ در پاسخ باید بگوییم که مسافران ایرانی، مجهز هستند تا 90 روز را بدون پاسپورت در این شهر سپری کنند. اما به محض ورود به خاک ترکیه، پاسپورت شما باید مهر زده شود. همچنین تاریخ اعتبار پاسپورت نیز، نباید کمتر از 6 ماه باشد. دانشجویانی که در یکی از رشته های تحصیلی دانشگاه وان پذیرفته شوند هم، نیازمند ویزای دانشجویی هستند.
از دیگر نکاتی که بهتر است بدانید، اختلاف ساعت ایران و وان ترکیه است. این تفاوت زمانی با تهران، تقریباً 1 ساعت و نیم است. به عبارت دیگر وان، یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. در زیر، عکس شهر وان ترکیه در نقشه را مشاهده می‌کنید.

آب وهوای وان ترکیه

وان، آب و هوایی کوهستانی دارد. یعنی این شهر در اواخر بهار تا اوایل پاییز، هوای مساعدی را شاهد است. ضمن اینکه، بارش‌های اندک و پراکنده نیز در این روزها اتفاق می‌افتد. این را هم باید اضافه کنیم که زمستان‌های وان، بسیار سرد و برفی است. حتی، گاهی دمای هوا به منفی 4 درجه هم می‌رسد. این هوا در تابستان، کاملاً گرم و خشک می‌شود.

جاهای دیدنی وان ترکیه را بشناسید

تعداد و تنوع جاذبه های شهر وان، یکی از نقاط مثبت آن است. با نگاهی به نظرات در مورد سفر به وان ترکیه، به خوبی می‌توان دریافت که این شهر توانسته است پاسخگوی همه سلایق باشد. این مکان‌ها چه هستند؟

دریاچه وان

مشهورترین و دیدنی‌ترین جاذبه طبیعی شهر، دریاچه وان است که به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود. موقعیت این دریاچه روی نقشه شهر وان ترکیه، قسمت غربی شهر و 10 کیلومتری آن است. آنچه دریاچه وان را دیدنی می‌کند، طبیعت سبز اطراف و آب و هوای دلپذیر آن است. حتی دانشگاه شهر که خارجی‌ها را به واسطه اعتبار مدرک تحصیلی خود جذب می‌کند هم، در کنار دریاچه قرار گرفته است.
دریاچه وان، شکلی مثلثی دارد که ناشی از فعالیت‌های آتشفشانی بوده است. آب دریاچه هم شور است و به درد آشامیدن نمی‌خورد. همین شوری آب باعث شده است تا، تنها یک گونه خاص از ماهیان در آن زندگی کنند. گردشگران به ویژه در فصل بهار، به شنا، غواصی و قایق‌ سواری در دریاچه می‌پردازند. لازم به ذکر است که دریاچه وان، دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه لقب گرفته است.


[ بازدید : 3 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور های مسافرتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]