کاپادوکیا

شنبه 29 مهر 1396
14:03
گروه شادی سفر

کاپادوکیا ( Kapadoukia ) که نام قدیمی و پارسی این سرزمین کاپادوسیه Cappadocia به معنای سرزمین اسبهای زیبا می باشد، بخش باستانی و پهناوری است که امروز در ترکیه مرکزی قرار گرفته و به دلیل ارزش های تاریخی و باستانی ,توریستی ترین بخش استان نوشهیر ترکیه کنونی را در بر می گیرد. بازمانده های آتشفشان ونزدیکی آن با سواحل جنوبی دریای سیاه منظره عجیب و شگفت آوری به وجود آورده است.


این محوطه باستانی از سال 1985 از طرف یونسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته و ثبت گردیده است. در دنیا 3 شهر صخره ای وجود دارد که یکی از اونها کاپادوکیا میباشد. منطقه كاپادوكيا ، یکی از زيباترين نقاط جهان از نظر ادغام طبيعت و تاريخ می باشد.

تور کاپادوکیا

خانه های لانه كبوتری سنتی حجاری شده در بین سنگهای كاپادوكیا ، استقلال منطقه را به زبان می آورد. این خانه ها در قرن 19 از سنگهای بریده شده ، تخته سنگها و یا كناره ها ساخته شده است. سنگ كه تنها مصالح معماری منطقه است ، از نوع سنگهای آتشفشانی بوده كه پس از خروج آن از دهانه و بعلت نرم بودن به آسانی قابل كار می باشد لیكن پس از برخورد با هوا سخت شده و به یك سنگ بسیار مقاوم تبدیل می شود . با توجه به فراوانی مصالح مورد استفاده و حجاری آسان آنها، صنعت سنگ كاری مخصوص در منطقه توسعه یافته و بعنوان یك معمار سنتی در آمده است . هم هال و هم درب خانه ها چوبی است. قسمت بالای دربها با نقوش گلهای پیچك تزیین یافته است. خانه های لانه كبوتری موجود در منطقه در اواخر قرن 19 و در قرن 18 ساخته شده است. بخشی از خانه های لانه كبوتری كه از نظر هنر نقاشی اسلامی بسیار مهم است بعنوان كلیسا و یا عبادتگاه ساخته شده است . سطح خانه های لانه كبوتری از طرف هنرمندان محلی با كتیبه هایی تزیین یافته است.برخی با نقاشیهای زیبایی از مسیح ونشانه های مسیحیت، باز مانده از مسیحیانی که در سالهای ظهور مسیح و پس از آن، از ترس تهاجم سربازان رومی به آنجا پناه برده اند.


شگفت آورترین بخش سرزمین کاپادوکیه یا کاپادوسیه ,شهر زیر زمینی درینکویو derinkuy می باشد که یکی از شگفت انگیزترین کشف تاریخ آیین زرتشت ,ایران باستان و پیروان اهورا مزدا در آنجا قرار دارد. درینکو به معنی چاه عمیق ,شهری است زیرزمینی و اعجاب آور ,که براثر یک رویداد ساده کشف شد. درسال 1963 کارگرانی که برای ایجاد ساختمانی به کندن زمین مشغول بودند که ناگهان با چاه یا تونل ژرفی درون زمین روبرو شدند. پژوهشهای بعدی کشف یک شهر زیرزمینی از دوران کهن را خبر داد که با آثارو نشانه هایی از آیین زرتشت، کهن ترین دین جهان با نمادهایی از اهورا مزدا ، زرتشت ،فروهر و اسب های پارسی تزیین یافته است.


در منطقه Passabag و در کنار تاکستانهای آن به قلعه هایی طبیعی چشم می اندازیم که همانند قارچ بر بالای کوهها روییده اند که به آنها قلعه راهبان Monk Valley می گویند. این مکانها جایی بوده است که راهبان خانه های خود را در ارتفاع 5تا 15 متری کنده اند.


[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور های مسافرتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]